új kérdés

Orvos válaszol

szülész-nõgyógyász
Dr. Petróczi István
Fogamzásgátló szedése

Tisztelt Doktor Úr!

Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz,hogy az Iamna 20mg fogamzásgátló tablettát szedtem eddig, de az előző hónapban már nem tudtam kiváltani mert kivonták a forgalomból helyette kaptam a Lindynette 75/20mg tablettát kaptam amit 1 hónap kihagyás után kaptam. Mióta abba hagytam az Iamna szedését azóta 1x jött meg a havi vérzésem és azóta pedig nem jött meg pedig már az utolsó vérzés óta eltelt 43 nap. Mindenképp meg kell várnom a következő menstruációmat vagy elkezdhetem szedni az új gyógyszerem?

Válaszát előre is köszönöm.

2015-11-29 14:47:40

A Iamna 20 legalább 8 féle néven van forgalomban. Ha egyik nincs, egy másik, azonos összetételű tablettát ajánl fel a patikus.
Hiba volt, hogy egy hónapot kihagyott. Most menjen el orvoshoz, meg kell hozni a vérzést, s annak első napján kezdheti el újra a szedést. Legközelebb csak akkor hagyja abba, ha babát akar.
Bővebb magyarázatért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István